Łódź
Termin:11-12 stycznia (sobota: godz. 10:00 - 17:00, niedziela: godz. 09.00-17.00)
Zgłoszenie uczestnictwa na stronie logopedycznesos.pl
Program Bilateralnej Integracji stworzony przez Sheila Dobie jest to indywidualny program ćwiczeń, który zachęca mózg do bardziej efektywnego i szybszego przetwarzania bodźców, ponieważ ruch jest podstawą wszystkich procesów uczenia się. Dzieci uczą się poznawać nie tylko prawidłowe wzorce ruchowe, ale również odnajdywać położenie swojego ciała w przestrzeni i poznawać schemat swojego ciała.
Program powstał w celu usprawnienia koordynacji motoryki dużej, kontroli mięśni odpowiedzialnych za motorykę małą, koordynację, równowagę i kontrolę posturalną. Dodatkowo został opracowany w ten sposób, aby dostarczyć stymulacji taktylnej, słuchowej i wzrokowej. Uczniowie poznają nie tylko prawidłowe wzorce ruchowe, ale również uczą się odnajdywać położenie swojego ciała w przestrzeni i poznawać schemat swojego ciała, kierunkowość i świadomość przestrzenną, tak bardzo potrzebną przy nabywaniu umiejętności szkolnych.
Program ma na celu poprawić: integrację dwustronna, schemat ciała i koordynację, równowagę statyczną i dynamiczną, rozwój lateralizacji i percepcji przestrzennej, integrację międzypółkulową, wielozadaniowość, zdolności fizyczne i poznawcze
- Jest doskonałym uzupełnieniem różnych terapii ruchowych np. integracji sensorycznej, integracji odruchów, jak również w terapii pedagogicznej czy logopedycznej.
- Po odbytym szkoleniu uczestnik otrzymuje zaświadczenie o udziale w szkoleniu uprawniające do prowadzenia zajęć grupowych wg metody Bilateralnej Integracji Sheila Dobie – tzw. PROGRAMEM SZKOLNYM.
- Program ten, obejmuje wybrane ćwiczenia z programu terapeutycznego, ułożonych w konkretny program przeznaczony do pracy z grupą przez okres roku szkolnego
- Uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe z zestawem ćwiczeń
Adresaci szkolenia:
nauczyciele wychowania przedszkolnego, nauczyciele nauczania zintegrowanego, pedagodzy wspierający, specjaliści terapii pedagogicznej, nauczyciele wychowania fizycznego, terapeuci integracji sensorycznej, psycholodzy, logopedzi oraz wszystkie osoby pracujące z dziećmi, które mają problemy z : zaburzeniami procesów integracji sensorycznej, nadpobudliwością psychoruchową i trudnościami szkolnymi.
Prowadzący: Agnieszka M. Samuś – neurologopeda, oligofrenopedagog, terapeuta neurorozwoju INPP, trener programu szkolnego INPP, terapeuta metody Indywidualnej Stymulacji Słuchu Johansena– JIAS, terapeuta Bilateralnej Integracji oraz trener szkolnego programu Bilateralnej Integracji. Prowadzi szkolenia i kursy podnoszące kwalifikacje zawodowe dla pedagogów, psychologów, logopedów, innych terapeutów oraz nauczycieli. Prowadzi Gabinet Terapii Dziecięcej KUBUŚ w Grodzisku Mazowieckim.